Nie posiada nic a nic dziwnego w tym, że kolejne spółki prześcigają się w ofertach coraz to bardziej wymyślnych szkoleń. Nie zawsze jednak to, co nowoczesne, jest najlepsze – czasami najbardziej skuteczne składają się stare, sprawdzone metody szkoleń.
Istnieje kilka kryteriów, które pozwolą stwierdzić, czy dane szkolenie biznesowe będzie dobre, czy jednak lepiej poszukać czegoś innego. Warto dowiedzieć się, czym najlepiej jest się kierować podczas wyboru szkolenia – pozwoli to zrobić przemyślanego, rozsądnego wyboru oraz odpowiednio zainwestować swoje pieniądze
Czas trwania szkolenia – czyli „dłużej” nie znaczy „lepiej”
Wielu osobom wydaje się, że jeśli szkolenie będzie trwało dłużej, to jego uczestnicy zdobędą znacznie więcej niezbędnej wiedzy także informacji na temat sprzedaży. Wbrew pozorom – wyjątkowo często sytuacja jest wręcz odwrotna. Jednodniowe lub dwudniowe szkolenia pozwalają kierowcom na przekazanie całej niezbędnej wiedzy, a uczestnicy nie zdążą przez ten czas znudzić się szkoleniami i wykładami i podchodzą do nich z dużym entuzjazmem. Często bardzo lepsze efekty przynosi szkolenie krótkie, lecz konkretne oraz pozbawione „lania wody”, niż dłuższe szkolenie, po którym uczestnicy będą mieli kłopot z oddzieleniem faktycznie istotnych informacji od tych, które mogliby spokojnie pominąć.
Zobacz też: https://www.konferencjenaukowe.edu.pl/
Jak stosować informacje zdobyte na szkoleniu w praktyce?
Dobre szkolenie sprzedażowe powinno jasno także konkretnie wskazać uczestnikom sposoby na wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce. Innymi słowy – takie szkolenie nie powinno kończyć się na sali wykładowej, lecz trwać dalej podczas pracy uczestników szkolenia. Przykładem takiego działania mogą być zadania dawane uczestnikom szkoleń – dzięki nim są oni niejako „zmuszani” do wykorzystywania swojej umiejętności w praktyce, a po jakimś czasie dobre działanie stoi się dla nich nawykiem.